Achter de schermen bij Hypotheek24 – deel 1

Leestijd: 2 minuten

In deze rubriek geven wij je graag een inkijkje in Hypotheek24. Wij vertellen je over onze werkzaamheden en wat wij voor jou kunnen betekenen. Voor deze editie gingen wij in gesprek met Lars, sales medewerker bij Hypotheek24.

sales medewerker

Een dag bij Hypotheek24

Het is een drukke middag bij Hypotheek24 als wij met Lars gaan zitten. De koffie en thee staan klaar en het vragenrondje kan beginnen. ”Lars, kan jij ons vertellen wat je functie precies inhoudt?” is onze eerste vraag. Na een slok koffie, komt Lars met een antwoord. ”Ik help klanten met de eerste fase van het krijgen van een hypotheek,” vertelt hij. ”Klanten weten vaak zelf niet welke stappen zij allemaal moeten zetten voor een hypotheek en komen hiervoor naar ons toe. Ik bespreek de situatie met hen en bereken wat er mogelijk is qua financiering.’’ De sales medewerkers van Hypotheek24 zijn van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat bezig met informeren. “We hebben de hele dag belafspraken. Daarnaast bespreken we financieringen en wordt er bovenal veel koffie gedronken,” lacht hij.

Klantenhulp

Uitleg en overtuiging is belangrijk, volgens Lars. ”Mensen zijn zenuwachtig en onzeker als het op hypotheken aankomt. Het is de taak van een sales medewerker om deze spanning weg te nemen en de klant zo goed mogelijk te begeleiden in dit proces.’’ Wat heeft Lars de afgelopen anderhalf jaar geleerd? ”Voor deze baan had ik weinig kennis over hypotheken, maar nu is dat anders. Ik heb cursussen gevolgd waar ik heel veel van heb geleerd en later heb ik ook van contact met klanten geleerd.’’

Wat kun je als sales medewerker je klanten aanbieden? ”Wij bieden meer dan alleen hypotheken,” zegt Lars. ”Naast de taxaties en financiële berekeningen bieden wij ook verzekeringen aan, hierbij maakt het niet uit of het gaat om een overlijdensverzekering of een woonlastenverzekering. Wat ik klanten persoonlijk aanbied is amicaliteit. Ik behandel elke klant met empathie en zet mij volledig in voor hen. Dit is een belangrijke kwaliteit om als sales medewerker te hebben.”

Onvergetelijke bloemen

De koffie en thee is bijna op en we zijn aangekomen bij de laatste vragen. Afsluitend vragen wij aan Lars wanneer een sales medewerker tevreden is met hoe hij een klant heeft geholpen. ”Als je een hypotheek voor iemand af kan sluiten”, zegt hij lachend,  ”dat is uiteindelijk het belangrijkste. Ons doel als sales medewerkers is om onze klanten naar de eindstreep te brengen en het is heel fijn als dat lukt. Als je dan ook nog eens complimenten van klanten in ontvangst mag nemen, is dat een extra cadeau. Chocola, bloemen, ik heb het allemaal gekregen van klanten maar het leukste moment vond ik toen wij langsgingen bij de 1000e klant met een boeket. Zij waren zo dankbaar, dat is het mooiste wat je als sales medewerker mee kan maken.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *