Achter de schermen bij Hypotheek24 – deel 4

Leestijd: 2 minuten

In deze rubriek geven wij je graag een inkijkje in Hypotheek24. Wij vertellen je over onze werkzaamheden en wat wij voor jou kunnen betekenen. Voor deze editie gingen wij in gesprek met Sjoerd, developer bij Hypotheek24.

Website, website, website

De regendruppels glijden van de ramen af op deze donderdagmiddag als Sjoerd klaar is voor zijn interview. Hij is sinds 2015 developer bij Hypotheek24. Wat houdt het in om developer te zijn? ‘’Als developer is de website een grote prioriteit,’’ zegt Sjoerd. ‘’Ik ben bezig met het programmeren hiervan, maar ik ben ook bezig met zoekmachineoptimalisatie. Dit houdt in dat ik ervoor zorg dat onze website goed vindbaar is voor onze klanten. Verder is een belangrijke taak van mij om koppelingen te regelen met de banken van onze klanten. Dit zorgt ervoor dat de documenten van de klant direct worden doorgestuurd naar hun geldverstrekker. Hierdoor is een bezoek aan de bank niet nodig en scheelt dit de klant tijd en moeite.’’

Elke werkdag ziet er anders uit voor een developer. ‘’Dat vind ik het leukste aan mijn werk. Het allereerste wat de tech afdeling ’s morgens doet is de vorige dag nabespreken. Dit doen we om helderheid te krijgen over problemen en om te voorkomen dat we hetzelfde doen als elkaar. Na deze meeting ga ik problemen op de website repareren. Soms krijg ik een foutmelding. Dan los ik deze op, zodat onze klanten hun hypotheekaanvraag zo snel mogelijk weer kunnen voortzetten. Tot slot help ik collega’s met hun technische problemen.’’

Developers: klantenservice

Het lijkt misschien alsof developers weinig met de klanten te maken hebben, maar niets is minder waar. ‘’Wij developers zijn zeker bezig met de klanten. Als wij met de site bezig zijn, is de gebruiksvriendelijkheid voor de klant onze prioriteit. De klant is de eindgebruiker van mijn product, dus ik houd er rekening mee dat alles wat de klant belangrijk vindt makkelijk te vinden is. Dit is mijn manier om in contact te zijn met de klant.’’

Dit heeft zich vertaald naar het hoofdmenu dat Sjoerd heeft ontworpen. ‘’Ik wilde de navigatie en vindbaarheid op de website nog verder verbeteren. Daarom heb ik een nieuw hoofdmenu ontworpen. Ik ben er erg blij mee en ik hoop de klant ook; dat is voor mij het belangrijkste!’’

Dankbare complimenten

Sjoerd vindt het bijzonder om als developer complimenten in ontvangst te mogen nemen. ‘’Als ik een compliment krijg van een klant over de website, dan is dat het hoogtepunt van mijn dag. Ik heb een keer een compliment gehad van een klant die heel tevreden was over de navigatie van de website. Daar doe ik het voor. Mijn doel is om ervoor te zorgen dat de website zo functioneel mogelijk is voor de klant en als dat lukt dan maakt niets mij gelukkiger.’’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *