Achter de schermen bij Hypotheek24 – Deel 2

Leestijd: 3 minuten

In deze rubriek geven wij je graag een inkijkje in Hypotheek24. Wij vertellen je over onze werkzaamheden en wat wij voor jou kunnen betekenen. Voor deze editie gingen wij in gesprek met Michelle, hypotheekadviseur bij Hypotheek24.

Werkzaamheden hypotheekadviseur

Het is maandagochtend en een nieuwe week is aangebroken voor het enthousiaste team van Hypotheek24 als wij met Michelle in gesprek gaan. Ook aan Michelle vroegen wij wat haar functie inhoudt. ”Ik doe meerdere dingen,” begint Michelle. ”Ik bereid adviesgesprekken voor met behulp van de documenten die de klant ons heeft toegestuurd en voer vervolgens deze gesprekken met de klant. Ik heb twee adviesgesprekken per dag. Tijdens deze gesprekken vertellen klanten mij over de wensen en voorwaarden die zij hebben. Aan de hand hiervan ga ik op zoek naar een hypotheek op maat die het beste bij de situatie van de klant past. Ik maak verder rapporten van de gesprekken zodat de klant hier altijd op terug kan vallen en vraag offertes aan. Tot slot beantwoord ik in mijn mail verdere vragen die klanten hebben.’’

Hypotheekadviseur: Financiële-en mensenkennis

Wat heeft Michelle in haar anderhalf jaar bij Hypotheek24 geleerd? ”Heel veel!” is haar antwoord. ”Ik heb voor mijn baan bij Hypotheek24 Commerciële Economie gestudeerd, dus ik had al enige financiële kennis en diploma’s, maar Hypotheek24 heeft deze kennis compleet gemaakt. Omdat elke klant anders is, kom ik iedere keer iets te weten wat ik nog niet wist. Door mijn werk heb ik niet alleen mijn financiële kennis uitgebreid, ik heb ook veel meer over mensen geleerd. Ik kan nu per persoon inschatten welke aanpak het beste bij diegene past.”

Hypotheekadviseur: Adviesorgaan

Wat kun je als hypotheekadviseur je klanten aanbieden? ”Goed advies,” vertelt Michelle. ”Naar aanleiding van de wensen en voorwaarden die de klant aan ons doorgeeft gaan wij zoeken naar de beste hypotheek en geldverstrekker voor de klant tegen het laagst mogelijke rentepercentage. Tijdens deze zoektocht kunnen klanten uiteraard altijd bij ons terecht met hun vragen en problemen.’’ Wel is het doel om de klant met zo min mogelijk obstakels naar de eindstreep te brengen. ”Ik ben tevreden als ik mijn klant door het traject heb kunnen begeleiden zonder moeilijkheden. Natuurlijk help ik de klant met elke vraag en elk probleem, maar het is voor ons en vooral voor de klant fijn als alles soepel verloopt.”

Doel in gevaar

Tegen welke problemen loop je aan als hypotheekadviseur? ”Wanneer een klant zijn documenten te laat aanlevert of informatie verzwijgt, kan dit problemen veroorzaken. Voordat een klant zijn traject bij ons begint, moet hij eerst een formulier invullen. In dit formulier geeft de klant inzage in de studieschuld, roodstand en verdere kredietschuld. Het is onhandig als achteraf blijkt dat de informatie die in dit formulier is gegeven, niet klopt.” Uiteraard lost een hypotheekadviseur alle problemen op die een klant ervaart, het is vervelend als deze problemen het einddoel bedreigen. ”Wij streven ernaar om de klant zo snel mogelijk een hypotheek te bezorgen die het beste bij hem past en het is altijd jammer als er iets gebeurt dat dit doel in gevaar brengt.”

Beter dan de groten

Wat is het leukste compliment dat Michelle van een klant heeft ontvangen? ”Ik heb chocola en bloemen gekregen van klanten, maar het leukste compliment vond ik toen een klant die al bij heel veel hypothekers was geweest zoals ABN Amro en ING zei dat hij mijn advies het beste vond en vervolgens ook een hypotheek bij ons afsloot. Om te horen dat mijn advies het beste was vond ik een heel groot compliment,” zegt Michelle met een grote lach op haar gezicht.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *